linkedin bedrijfspagina

Heb jij al een LinkedIn bedrijfspagina?

‘Saai zeg, zo’n grijs icoontje bij mijn werkervaring op mijn LinkedIn-profiel’. Lange tijd heb ik gedacht dat het niet anders kon en je als zelfstandige dus niet de mogelijkheid hebt je bedrijfslogo te uploaden. Tot ik ontdekte dat je op LinkedIn ook een bedrijfspagina kunt aanmaken. De uitgelezen kans om je bedrijf nog zichtbaarder te maken voor potentiële klanten!

Nu vraag je je misschien af waarom ik er nu pas achterkom dat je een bedrijfspagina kunt aanmaken op LinkedIn? Nou, dat is heel simpel. Tot kortgeleden deed ik namelijk nauwelijks nog iets met dit medium. Voor mijn blog zijn vooral Instagram en Facebook interessant (sinds kort aangevuld met Pinterest). Maar als tekstschrijver probeer ik natuurlijk vooral bedrijven en andere ondernemers te bereiken en LinkedIn is daarvoor nu eenmaal het medium bij uitstek. Ik had me er eerder dus gewoon nooit goed in verdiept, maar ben heel blij dat ik dat nu wel heb gedaan. En dat ik deze kennis nu weer met jou kan delen!

Stap voor stap Een linkedIn bedrijfspagina maken

‘Hoe maak je nu zo’n bedrijfspagina?’, vraag je je misschien af. Dat ga ik je in een paar stappen uitleggen en is gelukkig helemaal niet zo moeilijk.

1 Check of je een persoonlijk LinkedIn profiel hebt

Allereerst dien je, om überhaupt een bedrijfspagina aan te kunnen maken, een persoonlijk LinkedIn profiel te hebben. Je logt vervolgens in op je persoonlijke profiel, gaat met de muis naar de rechter bovenhoek en klikt in de menubalk op ‘Werk’.

2 Maak een bedrijfspagina aan

Helemaal onderaan vind je vervolgens de optie ‘Bedrijfspagina maken’ of, in het Engels, ‘Create a Company Page’. Vervolgens geef je aan om wat voor soort bedrijf het gaat (klein, groot, of een onderwijsinstelling).

3 Vul het profiel zo compleet mogelijk in

In de volgende stap geef je de naam van je bedrijf op en kun je bepalen hoe de link van je bedrijfspagina eruit moet komen te zien. Bijvoorbeeld: Linkedin.com/company/bedrijfsnaam. Let op: deze URL kun je hierna niet meer wijzigen. Denk er dus goed over na voor je hem invult. Je dient ook te bevestigen dat je het recht hebt om deze pagina voor het betreffende bedrijf aan te maken.

Heb je de vorige stappen succesvol doorlopen, dan kom je in het beheer van je bedrijfspagina terecht en kun je nog allerlei andere informatie over je bedrijf invullen.

4 Upload een omslagfoto en (bedrijfs)logo

Zorg dat je een duidelijke en aantrekkelijke omslagfoto kiest voor je bedrijfspagina en upload ook het logo. Hieronder vind je de juiste formaten voor beide afbeeldingen:

  • Omslagfoto: 1536 x 768 pixels en max. 2 mb (formaat .jpg, .png of .gif)
  • Logo: 300 x 300 pixels en max. 2 mb (formaat .jpg, .png of .gif)

5 Geef de specialismen op die het beste aansluiten bij je bedrijf

Tot slot heb je de mogelijkheid specialismen of ‘specialties’ van het bedrijf op te sommen. Het is altijd verstandig hiervan gebruik te maken. Zie het als zoekwoorden die mensen gebruiken die op zoek zijn naar jouw diensten. Je kunt er maximaal twintig opgeven.

Zet je bedrijf op de kaart met LinkedIn

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van zakelijke content voor bijvoorbeeld LinkedIn? Ik bekijk graag samen hoe we jouw bedrijf via onder andere LinkedIn beter op de kaart kunnen zetten. Stuur me een berichtje, dan bespreken we de mogelijkheden!


Heb jij al een LinkedIn-pagina voor je bedrijf?

Vergeet Tekstalent trouwens niet te volgen op FacebookInstagram en Twitter!


Monique Timmermans
info@tekstalent.nl
Geen reactie's

Geef een reactie