Ga naar de inhoud
Home » 5 redenen waarom een blog-abonnement iets voor jou is

5 redenen waarom een blog-abonnement iets voor jou is

Een abonnement op de krant, op een tijdschrift, bij de sportschool of op je favoriete streamingdienst. Daar kun je je wel wat bij voorstellen. Maar een blog-abonnement? Wat is dat nou weer? Eigenlijk is het heel simpel. Je bent ondernemer en abonneert je op een serie blogs voor je (zakelijke) website. Samen bedenken we de onderwerpen die perfect aansluiten op jouw business. Vervolgens schrijf ik als tekstschrijver de blogs en krijg je ze als ‘blog-abonnee’ periodiek aangeleverd, bijvoorbeeld twee keer per maand. Die blogs plaats je vervolgens op je website, of ik doe dat voor jou. ‘Oké, tot zover snap ik het… Maar waarom zou ik dat doen? Wat heb ik eraan?’ Nou, blogs op je (zakelijke) website zijn om een boel redenen een goed idee. Ik geef je 5 redenen waarom een blog-abonnement iets voor jou is.

1 Blogs leveren extra verkeer naar je website op

Als ondernemer wil je natuurlijk dat je doelgroep je weet te vinden. Misschien ben je al actief op social media, of heb je zelfs al advertenties gemaakt om je doelgroep te bereiken. Maar wist je dat ook blogs je extra verkeer naar je website opleveren? Dat kan zijn doordat je ze deelt op social media, mensen besluiten de blog te lezen. Voilà, ze belanden direct op je website.

Doordat ik bij het schrijven rekening houd met het zoekgedrag van jouw doelgroep, worden blogs na enige tijd opgepikt door Google. Wanneer een potentiële klant zoekt op een term die overeenkomt met het onderwerp van de blog, ziet hij in Google jouw blog tussen de zoekresultaten staan. Leest hij de blog en komt hij vervolgens nog meer relevante blogs en je aanbod tegen, dan kan het zomaar zijn dat je er een nieuwe klant bij hebt!

2 Je hoeft de blogs niet zelf te schrijven

Blogs schrijven kost tijd. Dat is nu eenmaal zo. Ik weet hoe kostbaar de tijd van een ondernemer is en dat de meeste ondernemers zo druk zijn met werken VOOR hun bedrijf, dat het werken AAN hun bedrijf er nogal eens bij inschiet. Een blog-abonnement is er om je te ontzorgen. Letterlijk. Want jij geeft het startsein, denkt mee over leuke onderwerpen en vervolgens krijg je de blogs kant-en-klaar in je inbox, of ze worden zelfs direct op je website geplaatst. Elke maand verse content op je website terwijl jij je richt op jouw expertise en je klanten.

3 Als je kiest voor ‘evergreen’ onderwerpen blijven de blogs altijd relevant

Misschien ben je bang dat blogs snel verouderen en dan niet meer interessant zijn voor je doelgroep. Natuurlijk zijn er onderwerpen die op den duur minder relevant worden of zelfs jaarlijks een update nodig hebben. Dat kan, maar je kunt ook kiezen voor zogenaamde ‘evergreen’ onderwerpen. Dat zijn onderwerpen die ontzettend belangrijk zijn voor wat jij doet en die ingaan op de kern van je business en altijd relevant blijven.

4 Ik denk actief met je mee over nieuwe onderwerpen. Zo komen we op ideeën die je in je eentje misschien niet had bedacht

Ik denk met je mee welke evergreen onderwerpen er bij jouw onderneming passen. We brainstormen samen en je zult merken dat we op onderwerp-ideeën komen die je in je eentje niet bedacht zou hebben. Er is ook altijd ruimte voor actualiteit. Bedenk je je op eens dat je komende maand een blog over onderwerp X op je website wilt hebben? Geen probleem! De planning kan altijd worden aangepast.

5 Je kunt de blogs (herhaaldelijk) delen op social media

‘Ik heb geen idee wat ik moet posten op social media!’ Het is een probleem waar veel ondernemers mee worstelen. Met blogs heb je een deel van dat probleem opgelost. Heb je bijvoorbeeld een blog-abonnement afgesloten voor 2 blogs per maand? Dan hoef je over twee social posts al niet meer na te denken. Bovendien bevat één enkele blog vaak zoveel relevante informatie dat je er makkelijk meerdere social posts van kan maken. Denk aan een blog met 7 tips over zakelijk bloggen. Daar maak je op social media dan een reeks van bestaande uit 7 social posts. Zo simpel kan het zijn!

Wil jij dit ook? Bekijk hier de verschillende blog-abonnementen die ik aanbied.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *