Waarom bloggen voor je onderneming altijd een goed idee is | Tekstalent
202
post-template-default,single,single-post,postid-202,single-format-standard,bridge-core-1.0.1,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-18.0.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Waarom bloggen voor je onderneming altijd een goed idee is

Toen ik deze website het wereld wijde web op schoot, was ik niet van plan er een heel boekwerk aan teksten op te zetten. In elk geval niet veel meer dan mijn diensten als tekstschrijver, de manier waarop ik werk, een stukje over mezelf en hoe men contact met mij kan opnemen. Met bloggen ben ik immers al druk genoeg op mijn andere website. Al snel bedacht ik me dat dat niet de beste strategie is. Bloggen als ondernemer doe je namelijk niet (alleen) voor de leuk, maar is echt van belang. En dit is waarom.

Blogs vergroten je online zichtbaarheid

Blogs zijn ideaal om te delen op social media. Maar je kunt ze ook verwerken in een nieuwsbrief die je periodiek verstuurt aan (potentiĆ«le) klanten. Je treedt met het delen van je blogs als ondernemer dus letterlijk naar buiten. Met als gevolg dat (meer) mensen (waaronder potentiĆ«le klanten) jou(w bedrijf) zien. Het aantal ondernemingen en zzp’ers groeit nog steeds. Bloggen is een van de manieren om in die steeds grotere groep vindbaar te blijven voor mensen die op zoek zijn naar jou.

Bloggen geeft je de kans jezelf (nog beter) te presenteren

Door het schrijven van blogs kun je kennis delen. Natuurlijk geef je niet alles zomaar gratis weg, maar je kunt wel laten zien wat je in huis hebt. Verder is het bij uitstek een manier om ook wat meer van de persoon achter het bedrijf te laten zien. Wanneer je blogt als ondernemer wordt dit ook wel ‘zakelijk bloggen’ genoemd. Betekent dat de teksten dus ook puur zakelijk moeten zijn? Nee, juist niet! Het is juist belangrijk om ook dat persoonlijke stukje in je blogs te verwerken.

Natuurlijk blog je voornamelijk over inhoudelijke thema’s. Je beantwoordt in je blog bijvoorbeeld een vraag van een ideale lezer. Door niet enkel informatief te zijn maar juist ook dat persoonlijke element in je teksten te verwerken, zorg je voor verbinding met de lezer. En dat is wat je wil bereiken. Schrijf je blogs daarom ook altijd op persoonlijke titel en niet namens de organisatie, ook al schrijf je blogs voor bedrijf X. Trouwens, ook niet onbelangrijk: een persoonlijk geschreven tekst leest veel lekkerder weg dan een stoffig zakelijk epistel. Je hebt dus ook nog eens meer kans dat mensen de volledige blogpost lezen en niet al na het lezen van de eerste alinea afhaken.

In blogs kun je nieuwe diensten, producten of acties bekendmaken

Zoals ik al aangaf kun je met bloggen voor je onderneming je zichtbaarheid online vergroten en laten zien wat je zoal in huis hebt. Ook voor actuele gebeurtenissen is een blog zeer geschikt. Heb je een nieuw product gelanceerd waar je iedereen van op de hoogte wilt stellen? Of wil je een kortingsactie op touw zetten voor nieuwe klanten? Schrijf er een blog over! In die blog kun je dan bijvoorbeeld een kortingscode delen.

Ben je ondernemer en wil je starten met bloggen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Ik help je met veel plezier!

Verder zou ik het super vinden als je Tekstalent volgt op Facebook, Instagram en Twitter!

Geen reactie's

Geef een reactie